Deklaracja dostępności
Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Bukowskich zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Strona internetowa szkoły.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia:
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Pobierz Raport z wynikami przeglądu dostępności.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Dyrektor placówki.
- E-mail: sekretariat@spbuk.pl
- Telefon: 61 8140 182
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Bukowskich
- Adres: ul. Szkolna 12
64 – 320 Buk - E-mail: sekretariat@spbuk.pl
- Telefon: 61 8140 182
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Szkoła Podstawowa im Bohaterów Bukowskich w Buku mieści się w dwóch budynkach.
Budynek: ul. Szarych Szeregów 8, 64-320 Buk
Do budynku prowadzi utwardzone wejście główne z łagodnym podjazdem o wysokości 3 stopni, przy schodach barierki, antypoślizgowa powierzchnia. Najbliższe oznakowane miejsca parkingowe o wymaganych wymiarach w odległości 150 m od budynku.
Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
Wejście nie jest zabezpieczone bramkami.
W nowym pawilonie budynku znajduje się winda o odpowiednich gabarytach.
Dla osób na wózkach dostępne są korytarze i pomieszczenia w nowym pawilonie budynku.
Toalety dla osób niepełnosprawnych znajdują się na trzech kondygnacjach nowego pawilonu.
Budynek: ul. Szkolna 12, 64-320 Buk
Do budynku prowadzą 2 wejścia: utwardzone wejście główne z łagodnym podjazdem o wysokości 3 stopni i wejście od strony boiska z łagodnym podjazdem, przy schodach barierki, antypoślizgowa powierzchnia. Najbliższe oznakowane miejsca parkingowe o wymaganych wymiarach w odległości 150 m od budynku.
Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
Wejście nie jest zabezpieczone bramkami.
W budynku nie ma windy.
Dla osób na wózkach dostępne są korytarze i pomieszczenia na parterze budynku.
Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze.
W obu budynkach:
Przed budynkami nie wyznaczono miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.
Do budynków i wszystkich ich pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynkach nie ma pętli indukcyjnych.
W budynkach nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Osoby niesłyszące oraz osoby mające trudności w komunikowaniu się (zwane dalej „osobami uprawnionymi”) mogą komunikować się ze Szkołą Podstawową w Buku przy wykorzystaniu nw. środków wspierających komunikowanie się: e-mail: sekretariat@spbuk.pl , tel./faks: 618140921 lub 618140182.
Osoby uprawnione w celu załatwienia sprawy zobowiązane są zgłosić ten fakt ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się co najmniej na 3 dni robocze przed planowaną wizytą w szkole, kontaktując się z pracownikiem sekretariatu za pomocą środków wspierających komunikowanie się wymienionych powyżej, podając datę oraz godzinę wizyty w szkole oraz sposób przekazania informacji zwrotnej. Po otrzymaniu zgłoszenia szkoła zapewni pomoc w terminie wyznaczonym przez osobę uprawnioną. W przypadku braku możliwości realizacji świadczenia przekazana zostanie informacja o niemożliwości załatwienia sprawy w terminie wskazanym, z wyznaczeniem możliwego terminu realizacji świadczenia lub wskazaniem na inną formę jego realizacji.