Deklaracja dostępności
Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Bukowskich w Buku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do promocyjnej strony internetowej www.spbuk.pl.
Data publikacji strony internetowej: 2008-12-22.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-02-08.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączenia wymienionych poniżej:
· filmy nie posiadają napisów dla osób niesłyszących,
· część plików nie jest dostępnych cyfrowo.
Wyłączenia:
· mapy są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności,
· filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
· multimedia nadawane na żywo,
· treści od innych podmiotów.
Strona posiada następujące ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami:
· możliwość zmiany rozmiaru tekstu,
· podwyższony kontrast,
· skala szarości,
· wyróżnienie odnośników.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Deklarację sporządzono dnia: 2021-02-09
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Anna Krzemińska adres mailowy: annakrzeminska@spbuk.pl
Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 618140921
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Szkoła Podstawowa im Bohaterów Bukowskich w Buku mieści się w dwóch budynkach.
Budynek: ul. Szarych Szeregów 8, 64-320 Buk
Do budynku prowadzi utwardzone wejście główne z łagodnym podjazdem o wysokości 3 stopni, przy schodach barierki, antypoślizgowa powierzchnia. Najbliższe oznakowane miejsca parkingowe o wymaganych wymiarach w odległości 150 m od budynku.
Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
Wejście nie jest zabezpieczone bramkami.
W nowym pawilonie budynku znajduje się winda o odpowiednich gabarytach.
Dla osób na wózkach dostępne są korytarze i pomieszczenia w nowym pawilonie budynku.
Toalety dla osób niepełnosprawnych znajdują się na trzech kondygnacjach nowego pawilonu.
Budynek: ul. Szkolna 12, 64-320 Buk
Do budynku prowadzą 2 wejścia: utwardzone wejście główne z łagodnym podjazdem o wysokości 3 stopni i wejście od strony boiska z łagodnym podjazdem, przy schodach barierki, antypoślizgowa powierzchnia. Najbliższe oznakowane miejsca parkingowe o wymaganych wymiarach w odległości 150 m od budynku.
Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
Wejście nie jest zabezpieczone bramkami.
W budynku nie ma windy.
Dla osób na wózkach dostępne są korytarze i pomieszczenia na parterze budynku.
Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze.
W obu budynkach:
Przed budynkami nie wyznaczono miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.
Do budynków i wszystkich ich pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynkach nie ma pętli indukcyjnych.
W budynkach nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Osoby niesłyszące oraz osoby mające trudności w komunikowaniu się (zwane dalej „osobami uprawnionymi”) mogą komunikować się ze Szkołą Podstawową w Buku przy wykorzystaniu nw. środków wspierających komunikowanie się: e-mail: sekretariat@spbuk.pl , tel./faks: 618140921 lub 618140182.
Osoby uprawnione w celu załatwienia sprawy zobowiązane są zgłosić ten fakt ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się co najmniej na 3 dni robocze przed planowaną wizytą w szkole, kontaktując się z pracownikiem sekretariatu za pomocą środków wspierających komunikowanie się wymienionych powyżej, podając datę oraz godzinę wizyty w szkole oraz sposób przekazania informacji zwrotnej. Po otrzymaniu zgłoszenia szkoła zapewni pomoc w terminie wyznaczonym przez osobę uprawnioną. W przypadku braku możliwości realizacji świadczenia przekazana zostanie informacja o niemożliwości załatwienia sprawy w terminie wskazanym, z wyznaczeniem możliwego terminu realizacji świadczenia lub wskazaniem na inną formę jego realizacji.