Na lekcji biologii uczniowie klasy 7c zbudowali prosty model płuc, by lepiej zrozumieć mechanizm wentylacji płuc. Balony, które symbolizują w tym modelu płuca, umieścili w butelce w taki sposób, aby powietrze mogło dostawać się do balonu przez słomki znajdujące się w szyjce butelki. Wnętrze butelki stanowiło szczelnie zamkniętą przestrzeń, czyli jamę opłucną, natomiast ścianka butelki to klatka piersiowa. Butelka ma ruchome dno w postaci gumowej przepony wykonanej z rękawiczki lateksowej. Podczas naciągania rękawiczki, balonik się pompuje – wdychamy powietrze, gdy wciskamy rękawiczkę w głąb butelki, balonik się kurczy, czyli wydychamy powietrze. Dzięki takiej praktycznej lekcji łatwiej uczniom będzie zrozumieć mechanizm oddychania, a wiedza zdobyta na lekcji zostanie z nimi na dłużej 🙂